نتیجه تصویری برای شادی مدارس

در آموزش و پرورش مدرن افزون بر مهارت های خواندن، حساب کردن و نوشتن نیازهای جدیدی در قالب کسب مهارت زیستن و حل مسئله وچگونگی رویارویی با چالش های هزاره سوم مطرح شده است پژوهش ها حاکی از آن است که فرایند تعلیم و تربیت فعال متخصص وجود شور ، نیاز و جوشش، تلاش و پشتکار  و نشاط در همه ی ابعاد آن است چرا که هر گونه ارتباط و تعلیمی که بدون روح تحرک، پویایی و شادی و نشاط باشد به شکست منتهی می گردد. شادی یکی از نیازهای اساسی انسان و لازمه زندگی اوست. پیامبر اکرم می فرمایند بازی کنید و شاد باشید همانا من ناراحتم که در دین شما خستگی و بی نشاطی دیده شود.

فوردیکسون (1998) اظهار داشته است که شادمانی و سرور قسمتی از شادکامی است که منجر به بازی و سرگرمی شده و امکان توسعه مهارت های جسمی اجتماعی و ذهنی را فراهم می سازد و علاقه منجر به اکتشاف و افزایش معلومات می گردد. مدرسه شاد می تواند شوق زندگی را به دانش آموزان هدیه دهد.تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و وم توجه به روحیات و ویژگی های نسل دانش آموز ایجاب می کند که اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیم گیری استقلال نسبی انعطاف پذیری و روش های غیر متمرکز و مشارکت جویانه باشد تا بتواند فضای عمومی مدرسه را پویا پرنشاط و فعال نموده و توانمندی ها و خلاقیت های مدیران معلمان و دانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد. (ص 6 آیین نامه های اجرایی مدارس)

 


بیستمین پرسش مهر های ,شادی ,مهارت ,دانش ,تعلیم ,آموزان ,است که ,آن است ,تعلیم و ,و تربیت ,و نشاطمنبع

ضرورت شادی در تعلیم و تربیت

چگونگی ایجاد نشاط در مدرسه

پرسش مهر 20

جمع بندی عوامل شادکامی در مدارس از منظر صاحب نظران داخلی و خارجی

مدارس شاداب، دانش آموزان شاد از منظر صاحب نظران خارجی

مدارس شاداب، دانش آموزان شاد از منظر صاحب نظران داخلی

تحقیقات علمی صورت گرفته در ارتباط با شادی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شخصی کمیک نیوز|Comic News اشعار مولانا اجناس فوق العاده ورزش گرام / varzeshgram خرید اینترنتی خرید کفپوش پارکت میهن استور | متنوع ترین فروشگاه ایرانیان دانلودستان یادداشت